Censored Venezuelan TV station turns to YouTube

An opposition Venezuelan television station whose broadcast license has not been renewed by the government is now turning to YouTube to get its message out after its transmitter was taken over by a state-run channel. Hugo Chavez’s “Bolivarian Revolution” has no time for media groups that criticize his government; Radio Caracas Televisión (RCTV) is now off the air, and another channel, Globovision, could be next, according to CNN.

Read this item from Ars Technica

Advertisements

Leave a comment

Filed under A democratic medium?, Censorship, The Politics of New Media, User generated content

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s